Start > Gewoon wij > Luxemburg

Luxemburg

16 september 2009

luxemburgEen beetje later dan de bedoeling was, maar hier is dan het verslag van ons weekendje Luxemburg. Ik heb vrijdag thuis gewerkt en was dus al zover klaar toen Patriesja om half zes thuis kwam. Ze was nog steeds niet helemaal over haar Mexicaanse staartje heen en had er daarom niet zoveel zin in als bij het boeken van het weekendje. Toch is ze ijverig wat kleren gaan uitzoeken en wat snoep voor onderweg. Ons reisgezelschap was al om een uurtje of 6 vertrokken, wij moesten de honden nog wegbrengen en nog even pinnen. Onze tocht begon dus om 7 uur.

We hadden wat file na Brussel en zodoende waren we pas om 22:30 uur in Luxemburg stad. Het hotel was makkelijk te vinden, al heeft Tom wel een beetje meegeholpen natuurlijk. De buren hadden net alles in de kamer gelegd en zaten ons op te wachten in de lounge. Na inschrijving zijn we ook naar onze mooie, erg nette kamer gegaan om de spulletjes neer te zetten. Direct naar bed gaan zou ook maar saai zijn dus we besloten nog maar even een bar op te zoeken. De hotelbar was inmiddels gesloten en daarom zijn we een stukje richting centrum gelopen. Al vrij snel vonden we een leuke kroeg.

Het was er wat luidruchtig maar de inrichting was leuk en het was er ook best gezellig. De buurtjes gingen voor een whiskey, wij voor het iets minder alcoholhoudende appelcider. Na veel geklets en nog een drankje was het alweer snel 01:30. Patriesja voelde zich al niet zo fit en we waren allemaal ook wel een beetje moe, lekker terug naar het hotel dus. En verdorie, dat bed sliep nog best lekker ook! We werden pas weer om half tien wakker.

Om tien uur zouden we gaan ontbijten, dus snel even douchen en aankleden. Het ontbijt was in de kelder, klinkt een beetje ‘min’ want het was een mooi ingerichte ontbijtkamer met een mooi buffet. Alleen wel erg jammer dat veel van de lekkere dingen al op waren en ook niet meer werden aangevuld. Zo was er nog maar een beetje spek, geen gebakken ei meer, geen kaas en de jus d’orange was ook al nagenoeg op. En nog erger, de croissantjes ook! Maar goed we hadden weer ontbeten. We wilde vandaag eigenlijk Luxemburg stad in maar bij nader inzien vonden we dat een beetje saai. Winkelen kun je immers in Tilburg of Breda ook.

We zijn daarom maar een stukje gaan rijden. Eerste stadje dat we aandeden was Ettelbruck. Een leuk toeristisch stadje waar de toeristen vandaag even niet heen wilden. Het was erg rustig in de stad, zelfs de inwoners hadden andere dingen te doen schijnbaar. Na een bezoekje aan een schoenenwinkel en een lekker gebakje met koffie besloten we maar een toeristischer oord te gaan bezoeken. Vianden leek ons wel een goed idee en dat was het ook. Daar was het wat levendiger en er was zelfs een boekenmarkt in de straatjes, heel gezellig. Om ons echt toerist te voelen zijn we ook nog met de stoeltjeslift de berg opgegaan. Boven was een cafeetje en daar hebben we weer lekker wat te drinken genomen. Terug beneden zijn we nog naar het kasteel gelopen. Nu hadden we allemaal wel honger gekregen en aangezien Diekirch op de terugweg lag wilden we daar wat gaan eten.

Ook daar waren de meeste mensen binnen gebleven. Als gevolg daarvan (of andersom) waren er bijna geen eettentjes open. Heel vreemd voor ons, in Nederland draait de horeca dan op volle toeren. Maar goed, we vonden een gezellig restaurantje waar ze net open gingen en de tafeltjes aan het buiten zetten waren. Daar zijn we dus maar geland. Na de kaart te hebben bestudeerd kozen we het “Mixed Grill stones” menu. Dat stones stond dus voor steengrill, ook wel leuk toch? Zo hadden we dus toch nog lekker gegeten. Eenmaal terug in het hotel bleek de bar over een half uurtje dicht te gaan. Dat vonden we wel erg snel en daarom zijn we naar “de buren”, het Mercure hotel gegaan. Oeps, zag dat er even luxe en vooral duur uit! Ook hier hebben we even zitten kletsen en hebben allemaal een (1) consumptie genuttigd. Toen ik ging afrekenen begreep ik waarom het er allemaal zo luxe uit kon zien hier, 4 drankjes voor 28 Euro!

Vandaag waren we dus wat vroeger terug en net na elven lagen we al op bed. Al snel was het weer ochtend en na het ontbijt moesten we alweer huiswaarts om de kinderen op te halen. De buren hadden nog een dag vrij en besloten nog een dagje extra te pakken. Na het afscheid zijn we dus met z’n tweetjes naar huis gereden. Achteraf toch wel weer een lekker weekendje.

We hebben overigens in de Ardennen zoveel motoren en prachtige bochtige wegen gezien dat een oude droom weer boven kwam, een motor! We namen ons plechtig voor dit jaar dan maar eens een mooie tourmotor te kopen. Dan kunnen we zo af en toe eens met z’n tweetjes weg, heerlijk! Tevens kan ik dan een droom van “mijn schoonmoeder” in vervulling laten gaan. Die wil al zo lang eens een dagje achter op een motor vertoeven dat het er maar eens van moet komen. Leny, nog even geduld en dan gaan we er op uit, afgesproken?

Gewoon wij

1. Opa & Oma
    | #1

Ook niet leuk als de mensen op de vlucht slaan voor die Hollanders!!